пятница, 26 декабря 2014 г.

Для учнів 6-Б. Виконайте дома контрольну роботу з теми "Прикметник"

КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Прикметник як частина мова

Тестові завдання
Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 3
Іноді їхній старий садок нагадує Катрусі церкву. В садку теж панує урочиста, замислена тиша, яка мимоволі примушує прислухатися до того, що діється в твоїй душі. Тихої осінньої години, коли листя на деревах починає палахкотіти різнобарвним густим вогнем, є в садку і жовті спокійні фарби, і багрянці, що пробуджують тривогу (Є. Гуцало)

1. У жіночому роді в тексті вжито прикметники
І варіант
А. старий Б. осінній В. різнобарвний Г. густий
ІІ варіант
А. урочистий Б. спокійний В. жовтий Г. тихий

2. В орудному відмінку в тексті вжито прикметник
І варіант
А. урочистий Б. осінній В. густий Г. спокійний
ІІ варіант
А. старий Б. густий В. тихий Г. багряний

3. Яку синтаксичну роль виконує в речення прикметник
І варіант старий, ІІ варіант урочиста
А. підмета Б. присудка В. означення Г. додатка

4. Доберіть приклад до кожної з груп прикметників за значенням (один приклад є зайвим)
І варіант
1 якісні                          А. Андріїв планшет
2 відносні                      Б. літній день
3 присвійні                    В. новий зошит
                                        Г. міцно спати
ІІ варіант
1 якісні                          А. учителева книга
2 відносні                      Б. гострий ніж
3 присвійні                    В. електронна пошта
                                        Г. голосно говорити

5. Виділений прикметник  є якісним у реченні
І варіант
1)  Біліє сніг в лелечому гнізді.
2) затремтів заєць, зачувши ведмежий крик.
3) Яки то далися орлинії крила, за синім би морем милого найшла.
4) Усі знали вовчу вдачу варягів.
ІІ варіант
1) З вулиці почувся кінський тупіт.
2) Ех, набрався ти тут заячого духу!
3) До лисиччиного дому завітав у гості вовк.
4) Два тижні блукав Степан по тайзі, шукаючи ведмежого барлога.

6. Речення Эта повесть интереснее предыдущей НЕправильно перекладено з російської мови на українську у варіанті
А. Ця повість цікавіша попередньої.
Б. Ця повість цікавіша, ніж попередня.
В. Ця повість цікавіша за попередню.
Г. Ця повість цікавіша від попередньої.

7. Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника у реченні
І варіант А. найміцніший Б. самий міцний В. Більш міцний Г. Найбільш міцний
ІІ варіант А. найтепліший Б. самий теплий В. Більш теплий Г. Найбільш теплий

8. До твердої групи належать усі прикметники в рядку
І варіант
А. людяний, широкий, Михайлів
Б. близький, безкраїй, черкаський
В. Торішній, чесний, ігровий
Г. Сенсорний, сестрин, літній
ІІ варіант
А. чемний, мамин, віртуальний
Б. Дмитрів, далекий, колишній
В. Довгошиїй, морський, правдивий
Г. Львівський, вечірній, особистий

9. Коротку форму прикметника вжито в речення
І варіант
А. О слово рідне, хто без тебе Я?
Б. Садок вишневий коло хати.
В. Стоїть гора високая, а за нею вища.
Г. І шумить, і гуде, дрібен дощик іде.
ІІ варіант
А. Як парость виноградної лози, плекайте мову.
Б. Червона калино, чого в лузі гнешся?
В. Ой ти, соловейку, ранняя пташка!
Г. Чом ти, Дунаю,  став так смутен, каламутне?

10. Виділений прикметник вжито у невластивому йому значенні у реченні
І варіант
А. Надійка навчається в музичній школі.
Б. Спостережну башту видно здалеку.
В. На обличчі засяяла дружня усмішка.
ІІ варіант
А. Минули роки воєнного лихоліття.
Б. Передай мій дружній привіт.
В. Діти підійшли до музикальної школи.

11. Утворити від прикметника просту і складену форми вищого й найвищого ступенів порівняння
І варіант – низький
ІІ варіант – близький


12. Написати твір-опис природи (4-6 речень) у художньому стилі, використавши прикметники-епітети.

2 комментария: