ІННОВАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР ОРГАНІЗАЦІЇ
РОБОТИ ШКОЛИ МОЛОДОГО ПЕДАГОГА – ДІЄВИЙ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ
І САМОВДОСКОНАЛЕННЯ
ОСОБИСТОСТІ
МОЛОДОГО ПЕДАГОГА СИСТЕМА
Переступаючи поріг будь-якого навчального
закладу, молодий педагог сподівається реалізуватися як фахівець. Найбільшу
відповідальність за фаховий і методичний рівень молодого педагога несе саме цей
навчальний заклад.
У НВК № 59 склалася ефективна система
роботи з молодими вчителями, яка включає:
•
надання молодому фахівцю кваліфікованої, ефективної та своєчасної
допомоги в організації навчально-виховного процесу й підвищенні фахового рівня
відповідно до державного стандарту;
•
надання допомоги в розробці навчально-програмної документації
(навчальних планів, програм, поурочних планів);
•
надання допомоги в доборі матеріалів із питань удосконалення форм і
методів навчання й виховання;
• надання допомоги у впровадженні новітніх
педагогічних та інформаційних технологій;
• накопичення й систематизація молодим педагогами
навчальної й методичної літератури, інструктивних, нормативних та інших
матеріалів і документів;
• забезпечення дотримання молодим вчителем
вимог Закону України «Про мови» (опанування державної мови, виконання
орфографічних, пунктуаційних і стилістичних норм оформлення шкільної
документації);
•
створення творчих динамічних груп «наставник — молодий спеціаліст»;
• проведення співбесід;
• організація тижнів і декад ініціативи й
творчості молодих учителів;
•
аналіз підвищення рівня професійної й методичної майстерності, вивчення
плану роботи молодого вчителя.
Необхідною умовою підвищення рівня фахової
майстерності молодих педагогів є вдосконалення їхніх практичних навичок і
вмінь. Для забезпечення цього в НВК № 59 створено систему роботи з молодими
спеціалістами.
Щоб робота з молодими педагогами була в НВК
змістовною, цілеспрямованою й ефективною, вона здійснюється на діагностичній
основі.
Про ефективність роботи з молодими вчителями
свідчить той факт, що більшість із них продовжують працювати в НВК, беруть
активну участь у методичній роботі комплексу, стають учасниками конкурсів
педагогічної майстерності.
Молоді педагоги НВК беруть активну участь
у різних формах методичної роботи, при цьому керівники методичних комісій
враховують особистісні запити, потреби і здібності молодих педагогів.
Одним із дієвих методів роботи з молодими
педагогами є запровадженням у систему роботи освітніх інновацій.
Основні закони, що діють в
інноваційній системі організації роботи з молодими педагогами НВК № 59
• закон обов'язкового впливу інновації на кінцевий результат освітньої
діяльності (здійснення будь-якої освітньої інновації обов'язково приносить якісну зміну
кінцевого результату освітнього процесу);
• закон обов'язкового впливу інновації на
інтелектуальні, матеріальні і часові витрати учасників освітнього процесу
(здійснення будь-якої інновації обов'язково передбачає застосування додаткових
інтелектуальних, матеріальних та часових витрат учасників освітнього процесу).
Слід зазначити, що від здійснення освітніх
інновацій суттєво змінюється кінцевий результат освітнього процесу. Здійснення
інноваційної діяльності забезпечує:
•
зростання професійної майстерності молодих
педагогів;
•
забезпечує виникнення творчих груп молодих педагогів та педагогів-наставників;
•
підвищує рівень навчальних досягнень учнів та їх творчий потенціал;
•
збільшує кількість структурних
компонентів у загальноосвітньому
навчальному закладі;
Крім традиційних форм науково-методичної
роботи з молодими педагогами, у НВК № 59 використовуються й інноваційні форми
роботи, такі як: мозковий штурм (при вирішенні питань пошуку шляхів
удосконалення організації навчально-виховного процесу або вирішення певних
проблем), «методичні дебати» (проблеми впровадження нових педагогічних
технологій або інновацій), «вернісаж педагогічних ідей» (добір форм і методів
роботи з обдарованими учнями) тощо.
Ці форми роботи характеризуються творчою
єдністю молодих та досвідчених педагогів, новизною діяльності, максимальною
концентрацією уваги всього колективу на пошук ефективного рішення певних
проблем, активною участю всіх молодих педагогів в експериментальній та
науково-методичній роботі комплексу, результативністю.
Знання молодими педагогами основних
закономірностей самоорганізації, які вони отримують в результаті такої роботи,
дозволяє перейти до конструювання «штучних» активних середовищ, процеси
самоорганізації в яких призводять до створення відповідних структур,
наприклад, до утворення творчих динамічних груп учителів, які працюють в інноваційному
просторі НВК , тобто практично реалізують такі інноваційні технології:
•
групова навчальна діяльність;
• корекційно-розвивальне навчання;
• формування творчої особистості;
• навчання як дослідження;
• створення ситуації успіху;
• нові інформаційні технології;
· проектні технології навчання тощо.
Особлива увага участі молодих педагогів в
інноваційних процесах в НВК приділяється формам впливу керівників на підлеглих
(тобто педагога-наставника на молодого педагога). Найбільш ефективними з них
виявились: особистий приклад інноваційної діяльності педагогів-наставників,
високий рівень їхньої компетентності, позитивне підкріплення через нагороду,
а також залучення членів колективу до активної участі в створенні
експериментального закладу інноваційного типу. Саме взаємоузгодженість цілей методичної
ради і методичних комісій, молодих педагогів і педагогів-наставників, сполучення
функцій управління й самоуправління, «олюднює» взаємини й стимулює молодих
педагогів до творчої діяльності.
Дуже цікавить питання роботи з молодими педагогами, дякуємо за інформацію.Чи можна до Вас звертатися по даному питанню?
ОтветитьУдалить