суббота, 27 декабря 2014 г.

СТРАТЕГІЯ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ З МОЛОДИМИ ПЕДАГОГАМИ НВК № 59

ІННОВАЦІЙНИЙ  ХАРАКТЕР ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ШКОЛИ МОЛОДОГО ПЕДАГОГА – ДІЄВИЙ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ 
І САМОВДОСКОНАЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ 
МОЛОДОГО ПЕДАГОГА СИСТЕМА

Переступаючи поріг будь-якого навчального закладу, молодий педагог сподівається реалізуватися як фахівець. Найбільшу відповідальність за фаховий і методичний рівень молодого педагога несе саме цей навчальний заклад.
У НВК № 59 склалася ефективна система роботи з мо­лодими вчителями, яка включає:
•  надання молодому фахівцю кваліфікованої, ефективної та своєчасної допомоги в організації навчально-виховного процесу й підвищенні фа­хового рівня відповідно до державного стандарту;
•  надання допомоги в розробці навчально-про­грамної документації (навчальних планів, про­грам, поурочних планів);
•  надання допомоги в доборі матеріалів із пи­тань удосконалення форм і методів навчання й ви­ховання;
• надання допомоги у впровадженні новітніх педагогічних та інформаційних технологій;
• накопичення й систематизація молодим педагогами навчальної й методичної літератури, інструктивних, нормативних та інших матеріалів і документів;
• забезпечення дотримання молодим вчителем вимог Закону України «Про мови» (опанування державної мови, виконання орфографічних, пунк­туаційних і стилістичних норм оформлення шкіль­ної документації);
•  створення творчих динамічних груп «настав­ник — молодий спеціаліст»;
• проведення співбесід;
• організація тижнів і декад ініціативи й творчості мо­лодих учителів;
•  аналіз підвищення рівня професійної й мето­дичної майстерності, вивчення плану роботи мо­лодого вчителя.
Необхідною умовою підвищення рівня фахової майстерності молодих педагогів є вдосконалення їхніх практичних навичок і вмінь. Для забезпечен­ня цього в НВК № 59 створено систему роботи з моло­дими спеціалістами.
Щоб робота з молодими педагогами була в НВК змістовною, цілеспрямованою й ефек­тивною, вона здійснюється на діагностичній ос­нові.
Про ефективність роботи з молодими вчителя­ми свідчить той факт, що більшість із них продов­жують працювати в НВК, беруть активну участь у методичній роботі комплексу, стають учасниками конкурсів педагогічної майстерності.
Молоді педагоги НВК беруть активну участь у різних формах методичної роботи, при цьому керівники методичних комісій враховують особистісні запити, потреби і здібності молодих педагогів.
Одним із дієвих методів роботи з молодими педагогами є запровадженням у систему роботи освітніх інновацій.
   Основні закони, що діють в інноваційній системі організації роботи з молодими педагогами НВК № 59
   • закон обов'язкового впливу  інновації на кінцевий результат освітньої діяльності (здійснення будь-якої освітньої інновації обов'язково приносить  якісну зміну  кінцевого результату освітнього процесу);
   • закон обов'язкового впливу інновації на інтелектуальні, матеріальні і часові витрати учасників освітнього процесу (здійснення будь-якої інновації обов'язково передбачає застосування додаткових інтелектуальних, матеріальних та часових витрат учасників освітнього процесу). 
Слід зазначити, що від здійснення освітніх інновацій суттєво змінюється кінцевий результат освітнього процесу. Здійснення інноваційної діяльності                                       забезпечує:
• зростання професійної майстерності молодих  педагогів;
• забезпечує виникнення творчих груп молодих педагогів та педагогів-наставників;
• підвищує рівень навчальних досягнень учнів та їх творчий потенціал; 
• збільшує кількість структурних  компонентів у  загальноосвітньому навчальному закладі;
Крім традиційних форм науково-методичної роботи з молодими педагогами, у НВК № 59 використовуються й інноваційні форми роботи, такі як: мозковий штурм (при вирішенні питань пошуку шляхів удосконалення організа­ції навчально-виховного процесу або вирішення певних проблем), «методичні дебати» (проблеми впровадження нових педагогічних технологій або інновацій), «вернісаж педагогічних ідей» (добір форм і методів роботи з обдарованими учнями) тощо.
Ці форми роботи характеризуються творчою єдністю молодих та досвідчених педагогів, новизною діяльності, максимальною концентрацією уваги всього колективу на пошук ефективного рішення певних проблем, активною участю всіх молодих педагогів в експериментальній та науково-методичній роботі комплексу, результативністю.
Знання молодими педагогами основних закономірностей самооргані­зації, які вони отримують в результаті такої роботи, дозволяє перейти до конструювання «штуч­них» активних середовищ, процеси самооргані­зації в яких призводять до створення відповідних структур, наприклад, до утворення творчих динамічних груп  учителів, які працюють в інноваційному просторі НВК , тобто практично реалізують такі інноваційні технології:
•  групова навчальна діяльність;
• корекційно-розвивальне навчання;
• формування творчої особистості;
• навчання як дослідження;
• створення ситуації успіху;
• нові інформаційні технології;
·   проектні технології навчання тощо.

Особлива увага участі молодих педагогів в інноваційних процесах в НВК приділяється формам впли­ву керівників на підлеглих (тобто педагога-наставника на молодого педагога). Найбільш ефективни­ми з них виявились: особистий приклад іннова­ційної діяльності педагогів-наставників, високий рівень їх­ньої компетентності, позитивне підкріплення че­рез нагороду, а також залучення членів колективу до активної участі в створенні експериментального закладу інноваційного типу. Саме взаємоузгодженість цілей методичної ради і методичних комісій, молодих педагогів і педагогів-наставників, спо­лучення функцій управління й самоуправління, «олюднює» взаємини й стимулює молодих педагогів до творчої діяльності.

1 комментарий:

  1. Дуже цікавить питання роботи з молодими педагогами, дякуємо за інформацію.Чи можна до Вас звертатися по даному питанню?

    ОтветитьУдалить