среда, 24 декабря 2014 г.

ТЕМА: Літературний брейн-ринг між учнями 10-х класів «Українська література ХІХ століття»
МЕТА: сприяти засвоєнню учнями програмових знань з курсу української літератури 10 класу; повторити і закріпити знання учнів з курсу української літератури 7-9 класу; сприяти засвоєнню учнями позапрограмових знань;
виробляти навички роботи з додатковою та енциклопедичною літературою; сприяти засвоєнню знань учнів з економіки; розширювати діапазон знань учнів; розвивати логічне мислення й ерудицію учнів;
формувати полі культурну, соціокультурну, економічну, літературну, комунікативну, креатину компетентність учнів
ФОРМА  ПРОВЕДЕННЯ: змагання команд інтелектуалів
НАОЧНІСТЬ : портрети письменників, ілюстрації до творів, назви турів
ХІД  ЗАХОДУ
І. Оголошення початку змагань та умов проведення гри.
У грі беруть участь команди 10-х класів по 5-7 учнів з кожного класу. Змагання проходять за принципом брейн-рингу. На обговорення питання дається 30 секунд. Першою відповідає та команда, яка найшвидше знайшла  відповідь на питання. Якщо команда відповідає неправильно, інші команди отримують додаткові 20 секунд для обговорення. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом; дострокова правильно відповідь – 2 балами. Перемогу отримує команда, яка набрала найбільшу кількість балів. Результати гри фіксуються у протоколі. Кожен тур складається з 10 тематичних питань.
ІІ. Проведення гри
І ТУР
Творчість І.Нечуя-Левицького (повість «Кайдашева сімя»)
Творчість І.Карпенка-Карого (пєса «Сто тисяч»)
1.           Назвати твір, автора, героя, якого описано в портреті:
Сидів в повітці на ослоні і майстрував… У білій сорочці з широкими рукавами. З-під рукавів було видно здорові загорілі жилаві руки… (І.Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я», Омелько Кайдаш)
2.    Назвати твір, автора, героя, якого описано в портреті:    
               Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, … з чорними косами… Загоріле румяне лице ще виразніше малювалося з чорними тонкими бровами… ( І. Нечуй-Левицький «Кайдашева сімя», Мотря)
3.    Назвати твір, автора, героя, якому належать словаі:
Нащо ви мене зняли з вірьовки? Краще смерть, ніж така потеря ! (І.Карпенко-Карий «Сто тисяч», Калитка)
4.    Назвати твір, автора, героя за описом:
Розмазала кров по високому виду, замазала в кров пазуху, повисмикувала з-під очіпка волосся та й побігла до священника, а потім у волость. (І.Нечуй-Левицький «Кайдашева сімя», Кайдашиха)
5. Назвати твір, автора, героя, якому належать словаі:
Та чи ти ж з розумом? Всяке знає, що ми хазяїни неабиякі, а я буду тьопатися стільки світу пішки до церкви? ( І.Карпенко-Карий «Сто тисяч», Параска, дружина Калитки)
6. Назвати твір, автора, героя, якого описано в портреті:
Висока та суха, неначе циганська голка, в запасці, в рясній, білій, як сніг, сорочці, в здоровій хустці на голові. Сліпе око біліло ніби наскрізь… (І.Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я», Кайдашиха)
7.  Назвати твір, автора, героя, якого описано в портреті:
Був широкий в плечах, з батьківськими карими гострими очима, з бліднуватим лицем. Тонкі пружки його блідого обличчя з тонкими губами мали в собі щось неласкаве. ( І. Нечуй_Левицький «Кайдашева сімя», Карпо)
8. Назвати твір, автора, героя, якому належать слова:
Давайте моє мені… З мене печінка мало не витрусилась, поки це діло не скінчилось, то щоб я не мав в руках цього заробітку, а заглядав вам у вічі. Як цуцик…
( І.Карпенко-Карий «Сто тисяч», Савка, кум Калитки)
9. Назвати твір, автора, героя, якому належать слова:
Дай вам Бог з моєї легкої руки зробитися міліонером! ( І.Карпенко-Карий «Сто тисяч», Невідомий)
10. Назвати твір, автора, героя, якого описано в портреті:
Була невеличка на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. (І. Нечуй_Левицький «Кайдашева сімя», Мелашка)
ІІ  ТУР
Творчість Лесі Українки
1.                 Літературний псевдонім матері Лесі Українки. (Олена Пчілка)
2.                 З якого роду походила мати Лесі Українки? (з роду Драгоманових)
3.                 Ким був за професією батько Лесі Українки ? (юристом)
4.                 Де здобула Леся освіту? (вдома)
5.                 Який твір є вершиною драматичної майстерності Лесі Українки ? (драма-феєрія «Лісова пісня»)
6.                 Як називалась і де вийшла перша поетична збірка Лесі Українки ? («На крилах пісень», у Львові)
7.                 Кому належать слова: «Від часу Шевченкового «Поховайте та вставайте, кайдани порвіте» Україна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова, як з уст сеї слабосилої, хорої дівчини»? (І.Франку)
8.                 кому належать слова: « Леся Українка не тільки один з найбільших, але один з найоригінальніших поетів світу»? (М.Рильському)
9.                 З якого твору Лесі Українки взять рядок:
           Так! Я буду срізь сльози сміятись… Contra spem spero»)
10.            Як звали бояриню з однойменної поеми Лесі Українки ? (Оксана)
ІІІ   ТУР
Літературно-економічна ігротека
1.                 Чейз був не лише письменником, а й президентом США. На якій банкноті вміщено його портрет? ( 10 000 доларів)
2.                 Який тип економічної системи зображено у пєсі І.Карпенка-Карого «Хазяїн»? ( ринкової)
3.                 Яка форма власності зображена у пєсі І.Карпенка-Карого «Хазяїн»? (приватна)
4.                 Запорозька Січ як державно-адміністративна одиниця мала скарб. Якому сучасному терміну відповідає це поняття? (казна держави)
5.                 Якому українському слову відповідає термін «інвестор»? (вкладник)
6.                 Про який вид трудової діяльності йде мова в поезії П.Грабовського «Швачка»? (індивідуальна трудова діяльність)
7.                 Про який спосіб ведення господарства йде мова в байці Л.Глібова «Пан та собака»? (натуральне приватне господарство)
8.                 Який вид розрахунків здійснює Пузир у пєсі І.Карпенка-Карого «Хазяїн»? (готівковий розрахунок)
9.                 Про яке економічне явище дійсності свідчить образ Петра з пєси І.Котляревського «Наталка Полтавка»? (наймана праця)
10.            Пивовари кажуть, що для виготовлення гарного напою, окрім якісної води, потрібні холод, солод і .. щось дуже нематеріальне, рідкісне, але дуже важливе. Що саме? (совість)
ІV  ТУР
Життя і творчість Т. Шевченка
1. Скільки разів Шевченка приїжджав з Петербурга до України? ( тричі: 1843-1844; 1945-1947; 1859)
2. Який поетичний альбом став підсумком першої подорожі Т.Шевченка в Україну? («Три літа»)
3. Назвати жанр твору Т.Шевченка «Причинна». (балада)
4. За що Т.Шевченкові було надано звання академіка? ( за успіхи у створення афортів)
5. Кому присвячена поема Т.Шевченка «Неофіти»? (М.Щепкіну)
6. В який період були написані твори, які Т.Шевченко назвав «Невольнича поезія»? (1847-1857, на засланні)
7. Який твір Т.Шевченка має жанр містерії? ( поема «Великий льох»)
8. Яким псевдонімом підписував Т.Шевченко свої повісті на засланні в надії на те, що вони будуть надруковані у підцензурних виданнях? (Дармограй)
9. З якого року присуджуються державні премії України імені Т.Шевченка в галузі літератури і мистецтва ? ( з 1962 року)
10. Хто з українських письменників описав мандри малого Тараса і у якому творі? (Оксана Іваненко «Тарасові шляхи»)
11.(бонус) Де і коли вперше надруковано «Заповіт» Т.Шевченка? ( 1859 року в Лейпцигу у збірці «Нові вірші Пушкіна і Шевченка»)
ІІІ. Підведення підсумків гри
Читання улюблених поетичних творів учнями під час підрахунків членами журі балів.

ІV. Оголошення переможців гри. Аналіз роботи команд

Комментариев нет:

Отправить комментарий