Шановні колеги! Пропонуємо вам варіант календарно-тематичного планування уроків з української літератури у ІІ семестрі для 5-го класу шкіл з російською мовою навчання (за новими програмами) з урахуванням ущільнення вивченого матеріалу
№ з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Вид опра-цювання матеріалу
|
Інноваційна складова
|
Повторення
|
|||||
Із народної мудрості. Загадки. Прислів'я та
приказки
|
||||||||||
33
|
Загадка як вид усної народної творчості. Зміст і
форма загадок. Теорія літератури: загадка. Види загадок (про людей,
їхнє життя, про природу, рослин, тварин). Художні засоби в загадках. Теорія
літератури: метафора
|
|
Ущільнення матеріалу
|
Літ. Гра.
Робота в групах
Розвиток критич. мислення
|
Міфи «Про зоряний віз» «Чому пес живе коло людини»,
«Берегиня»,
«Дажбог»
|
|||||
34
|
Прислів'я та приказки. Їхня краса й мудрість.
Народне уявлення про довколишній світ. Види прислів'їв і приказок.
Теорія літератури: прислів'я,
приказка
|
|
|
Розвиток критич. мислення
|
Легенди «Неопалима купина», «Як
виникли Карпати»
|
|||||
35
|
Розвиток зв'язного
мовлення. «3 глибин моря дістають перлини, а з глибин книг — знання». Твір-роздум
за прислів'ями
|
|
|
Розвиток критич. мислення
|
Українські народні перекази
|
|||||
36
|
Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар.
Фольклорна основа його віршованих загадок. «Химерний маленький», «Що за птиця?»,
«Хто розмовляє?» Теорія літератури: акровірш, порівняння
|
|
|
Комп. підтримка
|
Тематика і різновиди народних казок
|
|||||
«Хто сестра і брат?», «Хто вона?». Особливості
поетичної мови Л. Глібова
|
Самостійне опрацювання
матеріалу
|
Спосте-реження
|
Казка «Про правду і кривду»
|
|||||||
37
|
Позакласне читання. В. Королів-Старий.
«Потерчата»
|
|
|
Спосте-реження
|
Казка «Мудра дівчина»
|
|||||
38
|
Література рідного краю.
Поезія І. Манжури
|
|
|
Дослі-дження
|
Перекази Придніп-ров’я
|
|||||
39
|
Контрольна робота з теми «Із
народної мудрості. Загадки. Прислів'я та приказки». Тестові завдання
|
|
|
Розвиток критич. мислення
|
Матеріал, вивчений з теми
|
|||||
Історичне минуле нашого народу
|
||||||||||
40
|
Літописні оповіді: «Три брати —
Кий, Щек, Хорив і сестра Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається
до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом
печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам»
|
|
|
Дослі-дження, робота в парах та малих групах
|
Народна казка «Ох»
|
|||||
41
|
«Повість минулих літ» — найдавніший
літопис нашого народу. Значення для нащадків. Казкові та історичні мотиви
літописних сюжетів. Любов руських князів до своєї землі, риси їхніх
характерів. Теорія літератури: літопис
|
|
|
Розвиток критич. мислення
|
Народна казка «Летючий корабель»
|
|||||
42
|
Олександр Олесь (Кандиба).
Цікаві відомості про автора. Поезії з книги «Княжа Україна». Поетична
оповідь про минуле нашого народу
|
|
|
Дослі-дження, робота в парах
|
Літературні казки
|
|||||
43
|
Олександр Олесь (Кандиба).
«Ярослав Мудрий»
|
|
|
Дослі-дження
|
І. Франко «Фарбова-ний лис». Зміст
|
|||||
44
|
Олександр Олесь (Кандиба).
«Микита Кожум'яка». Теорія літератури: віршовий ритм, драматичний твір
і його побудова, гіпербола
|
|
|
Розвиток критич. мислення
|
Образ лиса Микити. Засудження нечесності, користолюб-ства
|
|||||
45
|
Тарас Шевченко. Розповідь про
письменника, його дитинство. Шевченко-художник
|
|
Об’єднання тем
|
Комп. підтри-мка
Спосте-реження, робота в парах
|
Симоненко
«Цар Плаксій і Лоскотон»
|
|||||
Україна часів Т. Шевченка.
Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка — інша, художня
реальність, створена уявою митця (на основі повісті
С. Васильченка «В
бур'янах»)
|
||||||||||
46
|
Природа в поезії «За сонцем
хмаронька пливе». Картини довколишнього світу, природи в поезії «Садок
вишневий коло хати»
|
|
|
Розвиток критич. мисле-ння
|
Г.Малик «Незвичайні пригоди Алі» Обоаз Алі
|
|||||
47
|
Позакласне читання.
Сучасні твори про історичне минуле. Оксана Сенатович «Малий Віз»
|
|
|
Спосте-реження
|
В. Королів-Старий «Хуха-моховинка»
|
|||||
48
|
Література рідного краю.
Оповідання В.Савченка «Пальма»
|
|
|
Спосте-реження
|
Види загадок
|
|||||
49
|
Контрольна робота з теми «Історичне
минуле нашого народу. Україна часів Т.Шевченка» Тести
|
|
|
Розвиток критич. мислення
|
Матеріал, вивчений з теми
|
|||||
50
|
Павло Тичина. Цікаві відомості
про автора. Його поетичні збірки та майстерне відтворення краси природи,
патріотичних почуттів засобами художнього слова. Теорія літератури:
метафора, епітет
|
|
|
Комп. підтримка
|
Г.Малик «Незвичайні пригоди Алі. Морально-етичні проблеми
|
|||||
51
|
Павло Тичина. «Не бував ти у
наших краях!», «Гаї шумлять», «Блакить мою душу обвіяла». Мелодійність віршів
П. Тичини.
|
|
|
Дослі-дження
|
Загадка як вид усної народної творчості
|
|||||
52
|
Розвиток зв’язного мовлення. Виразне читання. Декламування поетичних творів Т. Шевченка та Павла Тичини.
|
|
|
Розвиток творчої осбистості
|
Поезії Т.Шевченка, П.Тичини
|
|||||
53
|
Євген Гуцало. «Лось». Основні
відомості про письменника.
Вічне протистояння добра і зла в оповіданні. Співчуття, милосердя —
шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті
гуманних переконань. Теорія літератури: оповідання
|
|
|
Комп. підтримка
|
Прислів’я та приказки
|
|||||
54
|
Є. Гуцало. «Лось».
Характеристика образів. Великий світ природи, місце в ньому людини.
|
|
|
Розвиток критич. мислення
|
Л.Глібов. Біографія
|
|||||
55
|
Є. Гуцало. «Зірка», «Чарівники»,
«Журавлі високі пролітають...»
|
|
|
Спосте-реження
|
Віршовані загадки Л.Глібова
|
|||||
56
|
М. Рильський. «Дощ». «Осінь-маляр із палітрою
пишною...». «Люби природу не як символ». Єдність людини і природи, зв'язок
між станом людської душі та довкіллям
|
|
|
Комп. підтримка
|
«Повість минулих літ»
|
|||||
57
|
Григір Тютюнник. Коротко про
письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу
людини. Світ людини і природи. Точність і лаконізм описів природи
|
|
|
Спосте-реження
|
О.Олесь біографія. Поезії з книги «Княжа Україна»
|
|||||
58
|
Підсумковий урок. Узагальнення і систематизація вивченого за рік
|
|
|
Розвиток критич. мислення
|
Твори української літератури, вивчені в 5 класі
|
|||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий