четверг, 8 января 2015 г.

Календарно-тематичне планування уроків з української літератури для 5-го класу ІІ семестр (за новими програмами)

Шановні колеги! Пропонуємо вам варіант календарно-тематичного планування уроків з української літератури у ІІ семестрі для 5-го класу  шкіл з російською мовою навчання (за новими програмами) з урахуванням ущільнення вивченого матеріалу
№ з/п
Тема уроку
Дата

Вид опра-цювання матеріалу
Інноваційна складова
Повторення
Із народної мудрості. Загадки. Прислів'я та приказки
33
Загадка як вид усної народної творчості. Зміст і форма загадок. Теорія літератури: загадка. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу, рослин, тварин). Художні засоби в загадках. Теорія літератури: метафора

Ущільнення матеріалу
Літ. Гра.
Робота в групах
Розвиток критич. мислення
Міфи «Про зоряний віз» «Чому пес живе коло людини»,
 «Берегиня»,
«Дажбог»
34
Прислів'я та приказки. Їхня краса й мудрість. Народне уявлення про довколишній світ. Види прислів'їв і при­казок.
Теорія літератури: прислів'я, приказка


Розвиток критич. мислення
Легенди  «Неопалима купина», «Як виникли Карпати»
35
Розвиток зв'язного мовлення. «3 глибин моря дістають перлини, а з глибин книг — знання». Твір-роздум за прислів'ями


Розвиток критич. мислення
Українські народні перекази
36
Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар. Фольклорна осно­ва його віршованих загадок. «Химерний маленький», «Що за пти­ця?», «Хто розмовляє?» Теорія літератури: акровірш, порівняння




Комп. підтримка
Тематика і різновиди народних казок
«Хто сестра і брат?», «Хто вона?». Особливості поетичної мови Л. Глібова

Самостійне опрацювання матеріалу
Спосте-реження
Казка «Про правду і кривду»
37
Позакласне читання. В. Королів-Старий. «Потерчата»


Спосте-реження
Казка  «Мудра дівчина»
38
Література рідного краю. Поезія І. Манжури


Дослі-дження
Перекази Придніп-ров’я
39
Контрольна робота з теми «Із народної мудрості. Загадки. Прислів'я та приказки». Тестові завдання


Розвиток критич. мислення
Матеріал, вивчений з теми
Історичне минуле нашого народу
40
Літописні оповіді: «Три брати — Кий, Щек, Хорив і се­стра Либідь», «Святослав укладає мир з греками і по­вертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам»


Дослі-дження, робота в парах та малих групах
Народна казка «Ох»
41
«Повість минулих літ» — найдавніший літопис нашого народу. Значення для нащадків. Казкові та іс­торичні мотиви літописних сюжетів. Любов руських князів до своєї землі, риси їхніх характерів. Теорія літератури: літопис


Розвиток критич. мислення
Народна казка «Летючий корабель»
42
Олександр Олесь (Кандиба). Цікаві відомості про авто­ра. Поезії з книги «Княжа Україна». Поетична оповідь про минуле нашого народу


Дослі-дження, робота в парах
Літературні казки
43
Олександр Олесь (Кандиба). «Ярослав Мудрий»


Дослі-дження
І. Франко «Фарбова-ний лис». Зміст
44
Олександр Олесь (Кандиба). «Микита Кожум'яка». Теорія літератури: віршовий ритм, драматичний твір і його побудова, гіпербола


Розвиток критич. мислення
Образ лиса Микити. Засудження нечесності, користолюб-ства
45
Тарас Шевченко. Розповідь про письменника, його дитинство. Шевченко-художник

Обєднання тем
Комп. підтри-мка
Спосте-реження, робота в парах
Симоненко
«Цар Плаксій і Лоскотон»

Україна часів Т. Шевченка. Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка — інша, худож­ня реальність, створена уявою митця (на основі повісті
С. Васильченка   «В бур'янах»)

46
Природа в поезії «За сонцем хмаронька пливе». Картини довколишнього світу, природи в поезії «Садок вишневий коло хати»


Розвиток критич. мисле-ння
Г.Малик «Незвичайні пригоди Алі» Обоаз Алі

47
Позакласне читання. Сучасні твори про історичне минуле. Оксана Сенатович «Малий Віз»


Спосте-реження
В. Королів-Старий «Хуха-моховинка»

48
Література рідного краю. Оповідання В.Савченка «Пальма»


Спосте-реження
Види загадок

49
Контрольна робота з теми «Історичне минуле нашого народу. Україна часів Т.Шевченка» Тести



Розвиток критич. мислення
Матеріал, вивчений з теми

50
Павло Тичина. Цікаві відомості про автора. Його по­етичні збірки та майстерне відтворення краси природи, патріотичних почуттів засобами художнього слова. Теорія літератури: метафора, епітет


Комп. підтримка
Г.Малик «Незвичайні пригоди Алі. Морально-етичні проблеми

51
Павло Тичина. «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять», «Блакить мою душу обвіяла». Мелодійність віршів П. Тичини.


Дослі-дження
Загадка як вид усної народної творчості

52
Розвиток зв’язного мовлення. Виразне читання. Декламування поетичних творів Т. Шевченка та Павла Тичини.


Розвиток творчої осбистості
Поезії Т.Шевченка, П.Тичини

53
Євген Гуцало. «Лось». Основні відомості про письмен­ника.
Вічне протистояння добра і зла в оповіда­нні. Співчуття, милосердя — шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань. Теорія літератури: оповідання


Комп. підтримка
Прислів’я та приказки

54
Є. Гуцало. «Лось». Характеристика образів. Великий світ природи, місце в ньому людини.


Розвиток критич. мислення
Л.Глібов. Біографія

55
Є. Гуцало. «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають...»


Спосте-реження
Віршовані загадки Л.Глібова

56
М. Рильський. «Дощ». «Осінь-маляр із палітрою пишною...». «Люби природу не як символ». Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям


Комп. підтримка
«Повість минулих літ»

57
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Світ людини і природи. Точність і лако­нізм описів природи


Спосте-реження
О.Олесь біографія. Поезії з книги «Княжа Україна»

58
Підсумковий урок. Узагальнення і систематизація вивченого за рік


Розвиток критич. мислення
Твори української літератури, вивчені в 5 класі



Комментариев нет:

Отправить комментарий